Generální opravy motorů

█ Provádíme celkové a generální opravy motorů většiny evropských výrobců nákladních vozidel, autobusů,  zemědělské techniniky a průmyslových strojů. Nicméně naší doménou jsou motory  IVECO, FIAT, NEW HOLLAND, CASE, FPT a CUMMINS. Vycházíme z praxe našich mechaniků a ze znalostí jednotlivých typů těchto motorů. 

█ Oprava motoru začíná vizuální prohlídkou při přebírání zakázky, a fotodokumentací. Zjišťujeme za jakých okolností došlo k poškození motoru, zda postupně nebo zdali  došlo k poruše v krátkém okamžiku. Ptáme se na stav chlazení, provozních náplní, teploty při poruše, apod. Tyto informace nám pomáhají při zjišťování přesné příčiny poškození motoru a umožňují nám stanovit správný postup opravy motoru. Věnujeme maximální pozornost všem fázím, kterými motor prochází během cyklu opravy. Motor je rozebrán na jednotlivé komponenty, které jsou následně umyty v automatické karuselové myčce. Po odmaštění a umytí jsou díly impregnovány proti korozi a usušeny. 

 

 


█ Zvýšenou pozornost věnujeme pohyblivým dílům. Ty jsou po umytí proměřovány, zjišťují se nominální hodnoty, které se následně porovnávají s hodnotami, které udává výrobce motoru. Na základě shod či rozdílů se určuje, jak které díly budou opravovány, popřípadě vyměněny za nové, pokud nevyhovují předepsaným normám.  Klikové hřídele jsou kontrolovány na hazivost a broušeny. U větších motorů může být provedena defektoskopická zkouška. Ojnice jsou převrtány, osazeny novými pouzdry a vyváženy.   

 

 

 


█ U hlav válců kontrolujeme rovinnost dosedací plochy, stav vodítek a sedel ventilů, popř.  uložení vačkového hřídele. Hlavy tlakujeme tlakem 3 bary v horké lázni. Při tomto tlaku dokážeme odhalit i ty nejmenší trhlinky v materiálu. Následně provádíme opravy ventilových sedel, výměny vodítek, brus rovinnosti, apod. Ventily se mechanicky čistí a následně opravují, popřípadě vyměňují za nové.

 

 

 


 

█ U každého bloku motoru se proměřuje uložení klikového hřídele, rovinnost dosedací plochy, stav závitů a stav mrazových zátek. Bloky jsou vyvrtávány a honovány. Pokud je třeba, můžeme je i tlakovat. U bloků motorů, které nejsou z prvovýroby osazeny vloženými válci, umíme válce vyvrtat a osadit opravárenskou vložkou. Ta se následně znovu převrtá a vyhonuje na požadovaný opravárenský rozměr. Usazení v blocích pro mokré válce upravujeme strojově s přesností na 0.01 mm.  Poslední fází je nátěr antikorozní barvou.

 

 


 

█ Celková kompletace motoru je závěrečná fáze opravy. Klikový hřídel je usazen do bloku motoru, montují se nové písty, nová ložiska a olejové trysky, olejová soustava, chladící soustava, palivová soustava a nové díly rozvodů. Na závěr se motor osadí hlavou válců a nastaví se rozvody.  Veškeré úkony se pečlivě evidují. Tzn., že každý motor je při převzetí do opravy vybaven kartou, kde jsou uvedeny všechny důležité technické informace, utahovací momenty a postupy, které je nutné během opravy motoru  provádět. Tyto úkony jsou v průběhu opravy kontrolovány. 

 

 


 

█ Více jak 25 let zkušeností nás naučilo neexperimentovat. Z tohoto důvodu používáme při opravách motorů výhradně díly originální nebo kvalitativně rovnocenné originálním. Máme vlastní sklady náhradních dílů s více jak 5000 položkami. Mnoho let využíváme několika prověřených dodavatelů z tuzemska a ze zahraničí, kteří nám garantují kvalitu, cenu a neposlední řadě i rychlost dodávek. Každoročně navštěvujeme evropské výstavy dodavatelů náhradních dílů a vybavení, sledujeme poslední trendy v našem oboru abychom měli vždy aktuální informace.

Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Podrobné nastaveníPovolit vše